Influenceři – diktátoři nových trendů
Donedávna diktovaly trendy především celebrity: herci, zpěváci, modelky. Byly to právě ony, kdo propagoval výrobky a formoval vkus. Dnes se však role influencerů – online tvůrců, kteří získali popularitu prostřednictvím sociálních médií – zcela změnila. Influenceři pronikli hluboko do módního, kosmetického, hudebního a dokonce i filmového průmyslu a stali se názorovými vůdci a „diktátory“ moderních trendů. Podívejme se, jak vypadá jejich vliv v jednotlivých oblastech.
Móda a kosmetika
Influenceři dominují světu módy a kosmetiky. Zatímco dříve byly tvářemi kampaní značek pouze modelky, nyní se stále častěji stává, že jsou do reklam přizváni online kreativci. Příkladem je kampaň značky Lancôme a její kampaň #messwithlancome, v níž je jednou z tváří Gabriela Bednarz, influencerka spojená se skupinou Dresscode. Kromě módy se skupině daří také v hudbě, její členové jako Eryk Moczko a MIÜ se věnují i sólové hudební kariéře.
@gabrielabednarz Hot mess look dostává nový význam ❤️🔥 90’s red look by @Lancôme #LANCOMEPOLAND #MAKEUP #MESSWITHLANCOME [REKLAMA].
Originální zvuk – gabrielabednarz
Influenceři využívají svého uznání k propagaci konkrétních stylů a značek a jejich komunity se aktivně zapojují do produktů, které propagují. Jejich popularita na sociálních sítích, jako je Instagram nebo TikTok, jim umožňuje ovlivňovat výběr módy a krásy milionů diváků, často více než tradičním celebritám.
Díky pravidelným a blízkým vztahům influencerů s jejich diváky a fanoušky na sociálních sítích si vybudovali své příznivce. Jejich příspěvky jsou tak osobnější a autentičtější. Více než tradiční reklamní kampaně. Díky tomu se diváci reklam s tvářemi influencerů snáze ztotožňují s doporučeními produktů. Často se v těchto reklamách využívá efektu „příkladu ze života“, což činí inzerované produkty ještě přístupnějšími a důvěryhodnějšími. Kampaň jako #messwithlancome právě nyní nabízí možnost oslovit zejména mladší publikum a možnost ztotožnit se s online tvůrci na úrovni, která by u tradiční reklamy nebyla možná.
Hudba
Jedním z největších průlomů je přítomnost influencerů v hudebním průmyslu. V Polsku se stala velmi populární skupina Genzie, jejíž písně si na Spotify měsíčně poslechne téměř milion lidí. Toto číslo svědčí o tom, že se jejich tvorba dostává k širokému publiku, které je zná především ze sociálních sítí a YouTube.
Zobrazit tento příspěvek na Instagramu
Tento fenomén se netýká pouze Polska. Příkladem ze zahraničí je Addison Rae, která začala svou kariéru na TikToku a nyní se těší úspěšné hudební kariéře. Její singl „Diet Coke“ si na internetu získal obrovskou popularitu a nedávno také vydala novou píseň „Aquamarine“ . Addisonin případ ukazuje, že influenceři mohou úspěšně překročit hranici mezi sociálními médii a hudebním světem a získat si uznání v mezinárodním měřítku.
Sociální média se tak stala místem, kde se publikum může seznámit s novými umělci a influenceři mají možnost šířit své podnikání. To jim umožňuje stát se „idoly“ v širším aspektu. Tímto způsobem intenzivně ovlivňují kulturu zábavy a mění hudební průmysl.
Film a televize
Přítomnost influencerů ve světě filmu je dalším příkladem toho, jak silně pronikají do popkultury. Tvůrci známí z TikToku nebo Instagramu se stále častěji objevují ve filmových produkcích, kde hrají hlavní role nebo vystupují jako důležité vedlejší postavy. Addison Rae si kromě své hudební kariéry zahrála také hlavní roli ve filmu „All of Him“ („On je všechno„). Dalším příkladem je Loren Gray, která se objevila ve filmu ‚First-timers‘ (‚Příchozí‘) společnosti Netflix.
Zobrazit tento příspěvek na Instagramu
Najímání influencerů do rolí ve filmech je ze strany filmového průmyslu skvělý marketingový tah. Podíváme-li se na skutečnost, že mladší generace, se více zabývají influencery než špičkovými hollywoodskými hvězdami. Je to způsob, jak oslovit široké nové publikum, ale také skvělý způsob, jak propagovat různé produkce.
Nová éra trendů
Influenceři jsou novými „diktátory“ trendů. Jsou to právě oni, kdo nyní poměrně intenzivním způsobem formují kulturu a vkus milionů diváků. Díky svému úzkému vztahu s publikem a autenticitě, kterou si tradiční celebrity nedokážou vybudovat, mají skutečnou moc nad tím, co nosíme, posloucháme a sledujeme.
Dokážou rychle a pružně reagovat na potřeby svých fanoušků. Díky jejich působení si nové výrobky a styly získávají okamžité masové přijetí. Dnes nejsou influenceři jen online tvůrci, ale i názorovými vůdci, kteří nově definují status celebrit a diktují nové trendy.