Jak era Web 3.0 zmieni prowadzenie biznesu online?

Jak éra webu 3.0 změní podnikání na internetu?

Technologická revoluce, v níž hraje silnou roli rozvoj umělé inteligence a blockchainu, ovlivňuje vznik webu 3.0. Nejnovější generace webu má umožnit vznik virtuálního prostoru, který se oproti generaci webu 2.0, jíž dominují velké technologie, vyznačuje větším důrazem na bezpečnost a soukromí uživatelů. Jak Web 3.0 ovlivní online podnikání?

Historie webu od Webu 1.0 po Web 3.0

Web 1.0 neboli první generaci webu vytvořil v roce 1989 britský počítačový vědec a fyzik Tim Berners-Lee. Internet v 90. letech byl založen na hypertextových odkazech, které umožňovaly prozkoumávat virtuální svět pouze lineárně. Uživatelé internetu nemohli komunikovat s weby a dalšími lidmi jako moderní uživatelé. Web připomínal knihovnu statických textových stránek propojených odkazy. Kód HTML a multimédia byly omezeny na minimum.

Tvůrcem dalšího přelomu na internetu byl Dale Dougherty, který vymyslel termín Web 2.0. Nová generace webu spatřila světlo světa v roce 2004. Uživatelé webu mohli komunikovat s majiteli stránek a dalšími návštěvníky přidáváním příspěvků v různých formách: grafických, video nebo textových. začala éra intenzivního rozvoje sociálních médií.

Bude dalším krokem odklon od populárních platforem spravovaných velkými technologickými společnostmi k anonymizovaným prostorům na webu 3.0?

Čím se Web 3.0 liší od předchozích generací?

Koncept Webu 3.0 spočívá v decentralizaci webu s cílem zaručit uživatelům internetu transparentní pravidla zpracování dat, vyšší úroveň bezpečnosti a demokratický přístup k digitálním aktivům. To znamená, že virtuální prostor s platformami poskytujícími větší anonymitu by nahradil řešení technologických gigantů, jako jsou Google, Meta nebo Microsoft.

Jaké obchodní výhody přináší Web 3.0?

Vývoj webu směrem k Webu 3.0 vyvolá ekonomické a sociální změny, které ovlivní vztah mezi podniky a spotřebiteli.

Umělá inteligence bude hrát velkou roli v interakcích B2B a B2C. Umělá inteligence se rozvíjí mimo jiné prostřednictvím strojového učení a zpracování přirozeného jazyka. Již nyní usnadňuje podnikům analýzu velkého množství informací, na jejichž základě se přijímají rozhodnutí o zvýšení prodeje. Decentralizovaný web 3.0 podpoří bezpečnější zpracování dat uživatelů, kteří získají lepší kontrolu nad tím, kdo a kdy je používá. To znamená, že podniky budou moci stále více rozumět svým zákazníkům, ale zároveň budou povinny transparentně spravovat údaje spotřebitelů.

Důležité je, že web 3.0 je nazýván 3D webem díky využití technologie rozšířené reality, která stírá hranice mezi nakupováním v reálném světě a virtuálním prostorem. Rostoucí hloubka ponoření zahrnuje mimo jiné interakci s hologramy, které zpříjemňují výběr produktů online.

Similar Posts