Jak Sonic x Shadow Generations předznamenává možnou světlou budoucnost značky
Mnozí z nás si pamatují na původní Sonic Generations a na to, jak nás přesvědčil, že se Sonic Team i SEGA konečně poučili z chyb, které udělali s hrami jako Sonic Heroes, Shadow The Hedgehog nebo dokonce Sonic The Hedgehog (2006). Sonic Unleashed byl tehdy světlem na konci tunelu aSonic Colors potvrdil, že série ještě neřekla své poslední slovo. Následoval až příliš známý Sonic Generations, který značně vylepšil spěchající formuli, ačkoli příběh v tomto období poněkud poklesl na kvalitě.
S touto hrou získali fanoušci v sérii novou důvěru a s napětím očekávali další díly. Bohužel v následujících několika letech kvalita série šla nahoru dolů, ale dnes je značka jako celek na lepším místě než kdykoli předtím. Po posledním hlavním dílu Sonic Frontiers co předvedl opravdu dobrý výkon a představil vymoženost, stejně jako vytvořil nový herní vzorec nazvaný „Open Zone“. Komiksy si také vedou opravdu dobře, stejně jako sběratelské předměty . Kromě toho se Sonic dočkal dvou úspěšných filmů a také se chystá další, kterého se fanoušci nemohou dočkat. Proto přišel hlavní důvod návratu Generations.
Ježek Shadow se objeví ve třetím filmu, a proto společnost SEGA z uspořádala marketingovou kampaň „YEAR OF SHADOW“, v níž tuto postavu propaguje a dává jí po letech opětovnou šanci být hratelnou. Epizodu Shadow z Forces si nepřipisuji. Sonic x Shadow Generations jsou vlastně dvě hry, mezi nimiž se odehrávají dva různé příběhy. Nedostaneme jen Sonic Generations, ale i zcela novou kampaň Shadow Generations, která je již více inspirována Sonic Frontiers a bere si ty nejlepší přednosti této hry.
Jak si remaster Generations vede ve srovnání s ním?
Sonic Generations v nové edici dostal vylepšené rozlišení, mírně pozměněné ovládání, ale je zde možnost zvolit klasické, a obě všechna filmová intermezza byla přepsána, aby se opravil příběh a byl poutavější. Na starosti to měl Ian Flynn, spisovatel známý mnoha fanouškům série, který píše příběhy s modrým ježkem už od dob Archie.
Dostal za úkol zlepšit kvalitu příběhu a také si vzal na starost napsání příběhu Stínové generace. Ve skutečnosti se změna filmových intermezz nebude líbit každému, nesmíme zapomínat, že původní Generations se nezaměřovaly na příběh, ale na hratelnost, a změny v této reedici nejsou nijak výrazné. Postavy se chovají více tak, jak by měly, nenastane moment, kdy by si nevzpomněly na známé místo, a dialogy dávají větší smysl. Podle mého názoru byla změna plusem a je vidět, že byla dělána s nadšením pro značku.
Grafika hry byla nabouchaná a hratelnost zůstala prakticky beze změny oproti originálu. Maximálně přibyly nové nálezy, kterými jsou Chao, které jsme v hlavní sérii neviděli od éry Adventure. Jednou z výrazných změn je absence systému životů oproti originálu. Ve verzi pro PS4 se mi nepodařilo najít možnost jejich obnovení, ale kamarád mi potvrdil, že v PC edici tato možnost existuje. To je trochu zvláštní.
Co se týče Sonic Generations, je stejně dobrý jako před lety, kdy vyšel poprvé. Cenově se však za reedici sám o sobě nevyplatí. Z tohoto důvodu tu máme prakticky samostatnou hru Shadow Generations, která je skutečným esem této sady.
Jak si Shadow Generations vede ve srovnání s ostatními hrami?
Události hry se odehrávají doslova nedlouho po animovaném prologu Dark Bebinnings. Shadow se vrací do Archy, aby zjistil, zda se jeho nepřítel a otec Black Doom nevrátil ze záhrobí a náhodou neplánuje invazi na Zemi.
Kromě toho tím, že se tato hra odehrává během děje Sonic Generations, ovlivňuje Shadowa i cestování v čase z této hry, díky němuž se setkává se svou ztracenou rodinou Marií a Geraldem Robotniky. Díky tomu máme možnost vidět Shadowa z jiné stránky, než jakou jsme viděli doposud. Obtloustlý Black Doom má se Shadowem nějaké plány a v různých fázích mění realitu kolem něj a přenáší ho do alternativní verze míst ze Shadowovy minulosti šílenější, než by měla být.
Stejně jako v Sonic Generations jsou i v Shadow Gener ations úrovně převzaté z minulosti série a zcela nově interpretované z nových úhlů pohledu. Etapy jako Wave Ocean z roku 2006 jsou zde opravdu solidní a zapojují hráče do zlepšování jeho herních dovedností. Hubworld je navíc ve stylu Sonic Frontiers a jedná se o jednu mapu, kde máme k dispozici opravdu spoustu různých věcí, úkolů i množství nálezů k příjemnému zabití času.
Vyplatí se hru hrát?
Podle mého názoru za zahrání stojí. Kromě samotné Generace zde dostáváme i zcela novou hru s novým příběhem, který rozšiřuje náš pohled na postavu, u které dnes až příliš často nejsme schopni vidět jiné emoce než podráždění nebo vztek. A tady vidíme jeho slabší stránku, to, jak moc mu chybí jeho blízcí, a to vše podle mého názoru stojí za to si tuto hru zahrát.
Co bude v sérii Sonic The Hedgehog dál?
Pokud je toto ukázka toho, co můžeme očekávat v budoucnu, pak se nemusíme ničeho obávat. Ledaže by opět SEGA přišla s takovým rozhodnutím, že hru vydá předčasně, nebo že by Sonic Team chtěl změnit herní styl na nový, zatím nevypilovaný. Ale po Frontiers a Sonic x Shadow Generations poprvé po dlouhé době nemám o budoucnost série žádné obavy. A věřte mi, že to opravdu vypovídá o mnohém.
Galerie Sonic x Shadow Generations
Zdroje:
- Steam – oficiální informace o hrách dostupných na platformě Steam. https://store.steampowered.com/app/2513280/SONIC_X_SHADOW_GENERATIONS/
- SonicXShadowgeneration.com – Fanouškovský obsah a materiály o postavách Sonic a Shadow dostupné na webu SonicXShadowgeneration.com. https://sonicxshadowgenerations.com/?lang=en
- asia.sega.com – Regionální zprávy a informace o hrách SEGA na adrese asia.sega.com. https://asia.sega.com/SonicXShadowGenerations/en/
- Kanál Sonic the Hedgehog YouTube – Oficiální videa, trailery a aktualizace série Sonic na kanálu Sonic the Hedgehog YouTube. https://www.youtube.com/c/sonicthehedgehog
- SonicStadium – Zprávy a komunita fanoušků Sonica jsou k dispozici na webu Sonic Stadium. https://www.sonicstadium.org/events/event/331-sonic-x-shadow-generations-dark-beginnings-episode-2-finding-the-way/
- SEGA TGS – Reportáže a náhledy her SEGA z veletrhu Tokyo Game Show.“ https://tgs.sega.jp/en/