Nie zarejestrowano w sieci, wygenerowane przez DALL-E

Nejste zaregistrováni v síti – jak vyřešit problém s mobilní sítí?

Zpráva „není registrován v síti“ může být velmi nepříjemná a bránit vám v používání smartphonu. Jak tento problém vyřešit, abych se mohl znovu připojit k síti a volat?

Chyba „Není registrován v síti“

Zapnete telefon, snažíte se telefonovat a objeví se zpráva, že nejste zaregistrováni v síti? Jedná se o chybu, která se v systému Android vyskytuje poměrně často, zejména v telefonech Samsung. Znamená to, že náš mobilní telefon nemůže navázat spojení se sítí našeho operátora. V tomto případě byste měli zjistit, co je příčinou problému.

Připojení k internetu nebude možné, foto: Foto: Frederik Lipfert, unsplash.com
Připojení k internetu nebude možné, foto: Frederik Lipfert, unsplash.com.

Pokud síť nefunguje správně, nebudeme se moci připojit ani posílat zprávy na jiný telefon. Mobilní internet také není dostupný.

Proč se telefon neregistruje v síti?

Problém s mobilní sítí může mít mnoho příčin. Některé z nich nemůžeme ovlivnit, například nedostatečný signál, pokud se nacházíme v oblasti se slabým nebo nedostupným signálem, nebo výpadek sítě na straně operátora. Existují však i jiné příčiny.

Nejste zaregistrováni v síti – řešení

Jak obnovit síť v telefonu? Nejdůležitější pro obnovení používání sítě je diagnostikovat problém. Jedná se o kartu SIM? Nebo je chyba v síti Plus, T-Mobile, Orange či jiného operátora? Co když problém spočívá v systému nebo aplikaci? Podívejte se na nejčastější příčiny a řešení chyby sítě!

Restartujte telefon

Jako první bychom měli restartovat telefon. Toto jednoduché řešení může problém ukončit a umožní vám užívat si zařízení bez problematických zpráv.

Letecký režim

Nejrychlejší problém, který je třeba zkontrolovat, je letecký režim. Mohli jsme jej zapnout omylem nebo jsme jej jednoduše zapomněli vypnout – v takovém případě bude zodpovědný za blokování připojení k síti.

Režim letadlo nám neumožní připojení, foto: Sten Ritterfeld, unsplash.com
Režim letadlo nám neumožní se připojit, foto: Sten Ritterfeld, unsplash.com.

Problém se SIM kartou

Pokud jste si v nedávné době koupili novou SIM kartu nebo jste ji přehodili, je to pravděpodobně příčinou problému. Vyplatí se ji vyjmout, zkontrolovat, zda není poškozená, vyčistit ji a vložit zpět. K vyčištění SIM karty můžeme použít alespoň hadřík na čištění brýlí. Je důležité zkontrolovat, zda je karta určitě aktivovaná. Abychom zjistili, zda je problém v naší SIM kartě, můžeme ji zkusit vyměnit za jinou.

Problém často spočívá v SIM kartě, foto: freepik, freepik.com
Problém často spočívá v SIM kartě, foto: freepik, freepik.com

Pokud má náš telefon místo pro dvě karty, vyplatí se SIM kartu vyjmout a zkusit ji použít v druhém slotu.

Nastavení sítě

Na připojení k síti má vliv nesprávně nakonfigurované nastavení sítě. Měli byste zkontrolovat, zda jste náhodou nezvolili speciální režim připojení k síti, která není aktuálně dostupná. Nejjednodušším řešením problému je obnovení nastavení.

Aktualizace softwaru

Software telefonu může mít vliv na připojení. Zkontrolujte, zda máte nainstalovány všechny nejnovější aktualizace systému. Aktualizace na novou verzi může problém se sítí operátora vyřešit.

Možnost aktualizace naleznete v nastavení telefonu, fotografie: Lidia Pajak.
Možnost aktualizace naleznete v nastavení telefonu, fotografie: Lidia Pajak

Jak opravit chybu sítě v telefonu, když se vše nepodařilo?

Pokud nakonec nic nepomůže, zbývají nám dvě možnosti – restartovat telefon do továrního nastavení nebo navštívit našeho operátora. Obnovením továrního nastavení se vše vymaže na nulu, proto se vyplatí zvážit druhou možnost a případně data přetáhnout do jiného zařízení.

Podobné příspěvky